Kontyvirág


A kettes számú óvónéni-ajándék. Tegnap este készült, ugyanabból a könyvből, mint a tulipán. Mérete 27 cm.
A felhasznált anyagok tekinetében itt is a felhalmozódott ilyen-olyan készletek apasztását tartottam célszerűnek. Így aztán különféle fonalakból készült, különböző textúrát adva a kész virágnak. Csak annyit tartottam szem előtt, hogy nagyjából egyforma vastagok legyenek.


A szirom egy a kolléganőmtől kapott, ismeretlen márkájú és összetételű fehér fonalból készült. Alig kellett hozzá pár gramm.
A szár anyaga: Ante fonal, 80% terylén, 20% nejlon. 45 gramm=45 méter. Szintén minimális fonaligény.
A bibe pedig Phildar Sport' Laine fonal, 51% gyapjú, 49% akril. 50 gramm=76 méter. Maximum 1-2 méter fonalat vett fel.
Ajánlott tűméret 4-es, de én 3-ast használtam, hogy kicsit merevebb tartása legyen. A szárat megint virágtámasztó dróttal merevítettem.

A "kritikusaim" szerint szebb, mint a tulipán. Talán igazuk van.

1 Response to "Kontyvirág"

  1. bubi Says:

    annyit nézem, és kötöttben ez tényleg szebb, pedig amúgy tuli-fan vagyok. :o)

    más: van itt Újvárban az egyik bútorosban csillogós, de pamut fonal, valamivel kisebb csévékben, mint az a fonal volt amit együtt vettünk. 2€ darabja. ezt csak említem, hátha érdekel.

    még másabb: július közepe-vége felé Bajmóc/állatkert? nem csatlakoztok?